Leer de tafels met de Tafelmethode met Stoplichtkaartjes

Leer de tafels met de kleuren van het stoplicht. Met de kleuren groen, oranje en rood kun je de tafels van vermenigvuldiging (aan)leren. Kinderen die de tafels moeilijk vinden kunnen zo de tafels leren. Je leest op deze website hoe het werkt. Kijk gauw verder.

Sticker-TIP

Ik raad je aan de handleiding te downloaden én de scholing te volgen, zodat je de methode nóg effectiever kunt inzetten.

Vrijwel alle informatie, materialen en werkbladen zijn GRATIS te downloaden! Het is mijn missie om ieder kind van deze methode te laten profiteren. Voor diegene die geen tijd wil steken in het zelf downloaden van werkbladen en materialen, bestaat de mogelijkheid om tegen kleine vergoeding al het downloadbare materiaal in één keer te ontvangen: de 15-euro-deal.

Volg een scholing over deze methode

Ben je leraar in het basisonderwijs? Volg dan de lerarenlezing! Klik hier.

Ben je remedial teacher, leercoach, onderwijsassistent of andere onderwijsbegeleider/-ondersteuner en wil je een uitgebreide training volgen? Meer informatie vind je hier.

Kom je er zelf niet uit en wil je gedegen begeleiding voor je kind of een leerling uit jouw klas? Dan kun je je wenden tot de erkende ambassadeurs van de Tafelmethode met Stoplichtkaartjes. Je vindt de ambassadeurs hier.

Ben je er klaar voor en wil je weten hoe het werkt?

"Ik heb de Lerarenlezing gevolgd en kan de methode nu goed in de klas gebruiken. Ik vond de lezing nuttig. Ik kreeg veel ideeën en er zat een lekker vaartje in de lezing. Dat vind ik altijd prettig."-- juf Truike.

"Ik kende deze methode al, maar met alle extra materialen is het veel breder in te zetten." -- Nikita, RT-er op een basisschool.

"Met ons middenbouwteam hebben we een incompany scholing gevolgd. Esther heeft ons in anderhalf uur alles verteld over haar methode en achterliggende principes. We hebben ook geoefend op elkaar en konden ook materiaal aanschaffen met een leuke staffelkorting." -- basisschool De Regenboog.

"Al veel kinderen geholpen met deze methode. We gaan zelfs deze methode volgen en laten de leerlijn in de methode los. Jammer dat dit niet standaard geïntegreerd is in rekenmethoden." -- Juf Debby.

"Ik gebruik deze methode in mijn groep 3/4/5 voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben voor de tafels. Ik heb regelmatig een tafelcircuit waarbij alle kinderen samen oefenen." -- Meester Ken.

"In mijn praktijk komen veel kinderen met leerproblemen. Het automatiseren van de tafels is voor al die kinderen een groot probleem. Deze methode is zo helpend voor die kinderen." -- Angèla, RT-er.